رفتن به نوشته‌ها

شخصیت چند پتانسیلی

حتما تا حالا با کسی مواجه شده اید که توانایی بالایی در یادگیری داشته باشد اما در هیچ زمینه ای به معلوماتش عمق نمی بخشد؟ در واقع این افراد دوست دارند که هر بار از شاخه ای به شاخه دیگر بپرند، معلومات یا مهارت جدیدی کسب کنند اما زود هم از این معلومات و مهارت خسته می شوند و به سراغ یک کار جدید می روند. اگر کمی باهوش باشند یادگیری بالایی خواهند داشت و مشاهده شده است که در صورتی که در محیط مناسبی قرار بگیرند کارهای خلاقانه بسیاری انجام می دهند.

شخصیت چندپتانسیلی

امیلی وپنیک روانشناس آمریکایی مطالعات و بررسی های گسترده ای بر روی این چنین افراد انجام داده است و نام آن را شخصیت چندپتانسیلی یا شخصیت رنسانسی گذاشته است. علت این نامگذاری این است که چنین ویژگی ای در افراد یعنی تنوع در مهارت و علایق، در دوره رنسانس اروپا بسیار مورد تشویق جامعه قرار می گرفته است. نمونه بارز چنین شخصیت هایی در تاریخ لئوناردو داوینچی است که در حوزه های مختلفی از معماری و نقاشی گرفته تا ساخت دستگاه های صنعتی و حتی طرح ریزی وسیله ای برای پرواز، از خود مهارت بالایی نشان داده است. امیلی وپنیک در کنفرانس TED که محل اجتماع بزرگان کارآفرینی و تکنولوژی آمریکاست یک سخنرانی مختصری در این خصوص انجام داده است که در کانال آپاراتم آن را  منشر کرده ام که البته از لینک زیر هم قابل مشاهده است.

منتشر شده در روانشناسی

نظر

  1. درود بر شما ممنونم از اشتراک گذاری اما امیلی وپنیک روانشناس نیست، حقوق خونده اما تو این حوزه کار نمیکنه.

  2. مرسی اما یه نکته امیلی لیسانس حقوق هست و روانشناس نیست .

  3. سلام دوست عزیزم من برای اولین بار در ایران روی این موضوع پژوهش انجام میدم و درمورد چند پتانسیلی های ایران کتابی دارم حاصل یک سال تحقیق و تفحص در این حوزه است.ریشه یابی از طریق مطالعات پراکنده ی روانشناسی و علوم اعصاب و تاثیرات ژنتیک و محیط و همچنین نظرسنجی و تست و مصاحبه با ایرانیان چند پتانسیلی و مصاحبه با چند پتانسیلی های ایرانی موفق….معرفی و ارائه راهکار و برگزاری کلاس های آموزشی حضوری و مجازی و دورهمی ها و همچنین مشاوره… همه ی اینها رو در سایتمون داریم درصورتیکه تمایل داشتین به ما سری بزنین و مارو معرفی کنین بلکه گره ای مشکلات اشخاص باز کنیم. آدرس وبسایت هم ارسال شده. چند پتانسیلی های ایران یا همون چند توانایی های ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Free Web Hosting